:: دوره 8، شماره 1 و 2 - ( 2-1379 ) ::
جلد 8 شماره 1 و 2 صفحات 34-35 برگشت به فهرست نسخه ها
آیا کم‌شنوایی یکطرفه می‌تواند معلولیتی در یادگیری باشد؟
گیتا موللی
چکیده:   (5440 مشاهده)
کم شنوایی حتی زمانی که محدود به یک گوش باشد، برای ارتباط و یادگیری معلولیت به حساب می آید. گرچه طبق تجربیات بالینی این موضوع درست به نظر نمی‏رسد، اما هیچگونه اطلاعات عینی جهت ارزیابی یا حتی ارجاع وجود ندارد تا مشخص نماید چه نوع کم‏شنوایی می‏تواند معلولیت حقیقی برای موفقیت‏های تحصیلی محسوب شود. یافته‏هایی که در اینجا ارائه شده به‏طور ضمنی وجود معلولیتی بالقوه در زمینه‏های تحصیلی را در نتیجه کم‏شنوایی یک‏طرفه نشان می‏دهد، اگرچه آن را اثبات نمی‏کند. این مطالعه آینده‏نگر، آزمون‏های غربالگری ادیولوژی و اتولوژی را مدتی بیش از 9 سال در یکی از دانشگاه‏های معتبر مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است.

واژه‌های کلیدی: ترشح گوش میانی، درک گفتار، کم‌شنوایی یک‌طرفه
متن کامل [PDF 399 kb]   (1490 دریافت)    
نوع مطالعه: ترجمه شده |
پذیرش: ۱۳۹۲/۸/۴ | انتشار: ۱۳۹۶/۹/۲۸


XML   English Abstract   Print



دوره 8، شماره 1 و 2 - ( 2-1379 ) برگشت به فهرست نسخه ها