:: دوره 12، شماره 1 و 2 - ( 2-1382 ) ::
جلد 12 شماره 1 و 2 صفحات 56-62 برگشت به فهرست نسخه ها
گزارش مورد: کودک مبتلا به ناتوانی یادگیری
مهین صدایی1، سحر شمیل شوشتری
چکیده:   (21332 مشاهده)
این مورد در طبقه‏بندی نورولوژیک جای می‏گیرد. بیمار کودکی است که در وضعیت تحصیلی‏اش به‏عنوان فرد مبتلا به ناتوانی یادگیری مطرح شده است. وی، اولین بار قبل از سیزده سالگی برای ارزیابی اختلال در پردازش شنوایی مرکزی (CAPD) ارجاع داده شده بود.مادر با گذشت زمان متوجه مشکلات عدیدۀ شنوایی فرزندش شده بود و به همین جهت انجام آزمایش مربوط به توانایی‏های پردازش مرکزی شنوایی ضروری به نظر می‏رسید. کودک در شنیدن در حضور نویز و مسیر گفتاری دچار مشکل است و اغلب از اطرافیان می‏خواهد آنچه را گفته‏اند تکرار کنند. در مکان‏یابی صدا نیز بدون مشکل نیست. هیچ‏گونه اختلال تعادلی ندارد. کودک در مدرسه پیشرفت خوبی داشت و تنها مشکل وی در خواندن بود زیرا سطح خواندن او حدود یک پایه، پایین‏تر از حد انتظار بود. قوای هوشی کلی وی در حد هنجار بود.

واژه‌های کلیدی: ناتوانی یادگیری، اختلال پردازش شنوایی مرکزی، فعالیت خواندن، آزمون گفتار نویز
متن کامل [PDF 760 kb]   (1795 دریافت)    
نوع مطالعه: گزارش مورد |
پذیرش: 1392/7/29 | انتشار: 1396/7/11


XML   English Abstract   Print



دوره 12، شماره 1 و 2 - ( 2-1382 ) برگشت به فهرست نسخه ها